GDPR

PK Städservice avser att i egenskap av personuppgiftsansvarig behandla personuppgifter som lämnas till oss och som samlas in i samband med avtal och uppdatering av uppgifter/abonnemang, i enlighet med GDPR.

PK Städservice använder de personuppgifter som kunden lämnat i syfte att kunna uppfylla våra tjänsteleveranser mot kunden så effektivt som möjligt. Vi behandlar personuppgifterna internt inom företaget samt i vårt kundsystem Speedledger.

Dina uppgifter behandlas också för att uppfylla rättsliga skyldigheter som PK Städservice har. Det kan exempelvis vara för att redovisa uppgifter till Skatteverket (RUT). Exempel på information som samlas in är personinformation, personnummer/organisationsnummer, objektets storlek samt övriga önskemål. Lagringstid för kundregister är avtalstiden + 1 år. Lagringstid för fakturor är 7 år enligt bokföringslagen. Lagringstid för arbetsplaner och checklistor är avtalstiden +1 år.

Handläggare av uppgifterna

PK Städservice övervakar den insamlade informationen och överlåter den inte till tredje part. 

Samtycke

I samband med att du blir kund hos PK Städservice, samtycker du till att vi använder dina personuppgifter i syfte att erbjuda dig specifika och relevanta erbjudanden om tjänster som vi tillhandahåller. Denna behandling har samtycke som grund vilket innebär att du när som helst kan återkalla ditt samtycke. Vi kommer då att inte behandla ytterligare personuppgifter eller att uppdatera tidigare lämnade personuppgifter i samband med nämnda behandling. Om du vill få information om vilka personuppgifter om dig som behandlas av oss, kan du begära det skriftligt på nedanstående adress:

PK Städservice, Oscar Stjernegatan 11 B, 681 41 Kristinehamn

Det är också till denna adress som du ska vända dig om du vill begära rättelse av felaktig eller missvisande uppgift. Om du vill återkalla samtycket kontaktar du oss skriftligen på ovannämnda adress. Ytterligare information Vänligen ta kontakt med oss om du har frågor om denna text.

PK Städservice